Saturday, July 27, 2013

Salad Cameron Highland.

Sebelum ke pasar Cameron Highland Cik Kiah singgah sekejap di ladang strawberry.Untuk kali ni Cik Kiah tak nak cerita panjang lagi pasal ladang strawberry ni,untuk next visit Cik Kiah nanti ada banyak gambar-gambar menarik strawberry.
Ladang strawberry ni ada banyak so boleh pilih nak pergi ke ladang yang mana satu. Cik kiah singgah aje kat strawberry park ni masa 'on the way' dari kebun bunga ros tu.

Cer teka ini pokok apa.Ini lah daun salad yang kita makan dengan nasi ayam. Tanam dalam bekas macm saluran paip je,tak perlu tanah pun.Amazing.....maklum lah Cik kiah tak pernah tengok salad yang ditanam selalu tengok salad yg di jual kat pasaraya aje.
Ini pulak salad merah.
Selain tu ada juga kaktus.Pokok bunga yang di tanam dalam pasu, dan semuanya di jual dan kalau berkenan tu boleh la beli.

Anak cik Kiah suka makan ice-cream strawberry kat sini yang di buat ala-ala ice-cream Malaysia tuuu. sebenarnya Cik Kiah pun suka memang boleh rasa keaslian strawberry didalam nya.Harga pun ok RM 1 sebatang.Cik Kiah suka beli banyak-banyak dan bawa balik rumah simpan dalam peti ais.Memang sedap.
Gambar kat  bawah ni ice-cream strawberry Malaysia. Anak Cik Kiah memang suka ice cream strawberry sampai 2 jenis di bantai nya. Tempat ni dah la sejuk makan ice-cream la pulak...

No comments:

Post a Comment